یزدفردا :سیدحشمت الله حیات الغیب در مراسم جشن گلریزان در مهریز گفت: ۱۶۳ میلیارد ریال برای آزادی ۱۷۴ زندانی جرائم غیرعمد در استان نیاز است که امید است با کمک خیرین و نیکوکاران زمینه آزادی این افراد به زودی فراهم شود.
غلامحسین حیدری رئیس کل دادگستری استان یزد هم در این مراسم با بیان اینکه شهرستان مهریز در بین شهرستانهای دیگر استان کمترین آمار زندانیان جرائم غیرعمد را داراست گفت: سال گذشته با پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان زمینه آزادی ۸ نفر از زندانیان مهریزی با جرائم غیر عمد فراهم شد که امسال با کمک خیرین تا پایان ماه مبارک رمضان زمینه آزادی  ۴ نفر از زندایان مهریزی  جرائم غیر عمد با نیاز ۳۰۰ میلیون تومان فراهم خواهد شد.
مدیرعامل ستاد دیه استان یزد در این خصوص بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز تعداد ۴۵ نفر از زندانیان محکوم به پرداخت دیه، مهریه و چک غیر کلاهبرداری با کمک ستاد دیه و پیگیری کمیته صلح و سازش این ستاد به آغوش خانواده خود بازگشتند.
حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فیوضات ماه مبارک رمضان عنوان کرد: در این ماه مبارک درب‌های رحمت الهی به روی همه باز است پس چه بهتر که دست به دست هم دهیم و گره از کار افراد گرفتار بازکنیم تا هم رحمت الهی شامل حال ما باشد و هم خانواده‌ای را از معضلات و مشکلات بی‌سرپرستی نجات داده باشیم.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون داوطلبان زیادی از طریق کمک‌های نقدی خویش توانسته‌اند گرفتاری را از بند رها کنند که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.
حیدری یادآور شد: متاسفانه زندانیان زیادی تنها به دلیل مشکلات اقتصادی همچون عدم توان پرداخت دیه، نفقه، مهریه و چک به غیر از کلاهبرداری در زندان هستند که خانواده‌های آنان چشم انتظار بازگشت آنها به خانه هستند.
وی اضافه کرد: در دین مبین اسلام همواره بر کمک‌رسانی و دستگیری از نیازمندان تاکید شده و خداوند به مومنانی که به کمک‌رسانی به هم‌نوعان خود می‌پردازند، وعده پاداش و اجر الهی داده است.
مدیرکل دادگستری یزد تصریح کرد: ائمه اطهار و اولیای خداوند همواره رسیدگی به امور مردم را بر کار خود ترجیح می‌دادند که این امر باید الگویی برای همگان باشد.
این برنامه همزمان در چهار شهرستان دیگر؛ ابرکوه، اردکان، میبد و طبس نیز با هدف کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار شد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا